lördag 6 mars 2010

Vilken panik....

....jag hade fått om en av mina hundar hade stuckit på kvällkvisten med den kyla vi har ute nu.

Igår kväll skickade jag ut Anders med Tess något tidigare än vanligt. Han kommer upp efter en kort stund och säger att tjej står på gården med en flat som hon hittat springande omkring utan förare.
Tjejen visste att vi hade flera hundar däribland en flat och tänkte att det ev kunde vara våran annars så kände hon inte till så många flattar i vårat område förutom tiken som bodde i samma hus som henne själv.

Tack vare Eniro så kunde jag snabbt spåra, namn och telefonnummer till den person som bodde närmast och som jag hoppades på att vara ägaren.

En mycket orolig och lättad ägare kom efter en kort stund och hämtade upp den glada hannen som varit borta i 1½ timme.

Vilken tur att boxerägande tjejen upptäckte och tog hand om flatten, vilken tur att det var en ärlig tjej, tur att hon hade lite koll på vilka vi var, tur att jag i min tur hade lite koll på vilka flatägare som fanns i vårat närområde, tur att flatten hade klarat sig undan bilarna i mörkret, tur kanske att det var just en flat som inte räds människor utan gladeligen följde med.

Slutet gott allting gott...

1 kommentar: