måndag 22 mars 2010

morgonpromenad

Packade med mig dummies och kamera till förmiddagspromenaden. Kameran blev hängande över axeln och kom aldrig till användning men dummisarna däremot plockade jag fram.

Jag passade på att köra några dirigeringar - är man själv så känns dom oftast lättast att göra. Jag kastade även några markeringar. Inte långa men upp på ett berg så att de blev helt dolda sen skickade jag hundarna.

Disa var först ut och försökte lokalisera dummiesen men var för kort. Efter en liten stund med stöttning från mig och envishet från hennes hittade hon markeringen. Då gjorde jag om samma sak för att se om 10öringen hade ramlat ner och visst hade den det, hon spikade så markeringen.

Gemini kastade jag iväg tre markeringar och det var ju inga som helst problem för henne att hämta in som.

Jag avslutade med dirigering med störning.

Dom var duktiga hundarna.

Nu sover hundarna i sina bäddar och jag ska passa på att sova ett par timmar också efter nattens arbetshelg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar