lördag 27 mars 2010

träning

Idag var jag med hundarna på ett nytt ställe för mig på Lidingö. Jag tränade tillsammans med mina onsdagskamrater + Sverker.

Områden las ut dolt för allas hundar förutom för mig och Anitas Laser. Sex målområden las ut mer eller mindre knepiga.
De andra hundarna var superduktiga, visserligen hade dom varit på platsen förut och kört dessa målområden men det tar inte bort hur bra de gick för dom idag.

Jag var inte 100% på topphumör idag och det påverkade mitt sätt att köra Gemini. Dom riktigt långa dirigeringarna hoppade vi över. Jag känner att jag behöver backa bandet lite och se till att jag får så raka dirigeringar som möjligt från början att jag inte ska behöva blåsa och tjoa på henne under resan gång till apporten.

Vi avslutade med markeringar och då fick även Disa vara med. Det skötte båda hundarna bra och det tycker dom är kul.

Monica med Geminis bästis Alma och jag åkte förbi henne för att hämta upp hennes lilla schnauzer Smilla för en promenad, innan Monica följde med mig en kortis till Lidingö centrum.

Tack för bra träning och sällskap :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar