torsdag 16 juni 2011

En "kravlös" dag

Inte ett endaste dugg har jag planerat in i kalendern denna torsdag. Så skönt att ha ett totalt "fritt val".

Ett par timmars promenad och träning i Ursvik bara jag och hundarna kändes som ett skönt val.
Det kändes bra att strosa i lugn takt, njuta av skog, mark och ljud. Inte en orm i sikte vilket gladde mig, inte heller ett enda rådjur som inte ville veta av oss ;-)

Ett litet sök till Gemini la jag ut och Disa fick jobba med lite dubbelmarkeringar. De båda fick även en stund var i höger, vänster och ut teckenträning.

Med Gemini försöker jag få in att hon ska lära sig vad orden höger och vänster betyder, lite rolig träning.
En av mina träningskamrater, Monica har det intränat på sin tik Alma och det är för häftigt att kunna använda dessa ord när det är svårt för hunden att se oss som förare....men som sagt det krävs en hel del träning innan det sitter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar