onsdag 15 juni 2011

Ledighetsvecka

Det känns så lyxigt varje gång man kliver av jobbet och vet att det ligger 9 lediga dagar framför en. Efter denna ledighet så är det bara ett arbetspass kvar sen står semestern vid dörren. Tänk så skönt det ska bli :-)

Jag började den här ledigheten med att klippa mig, titta föbi min vän och deras nya lilla valp, Sigrid, för att sen åka till Ursvik promenera i värmen med en annan vän och hennes schäfertik för på eftermiddagen gå över till min granne för att titta på de fina bilderna hennes dotter har tagit på Tess.
På kvällen var jag ganska trött.

Limmerhult
I måndags morse packade jag in hundarna och mig i bilen, for ner till Cinna och Calle på Limmerhult och hade det bra i två dagar.
Vi pratade, promenerade, tränade och åt gott.

Disas dirigeringar var inte de bästa i förra veckan. lätt förvirrad skulle jag nog vilja säga att hon var. Så hos kennelmamma jobbade vi mest med markeringar, långa och i högt gräs. Jag var nöjd med det arbetet.
Hennes bröder Erik och Olle var vältränade på lååånga dirigerinar och visade upp sina allra bästa sidor...förutom att bror Olle knallade vid ett par tillfällen till allas vår stora förvåning. Kul sa Olle och vi andra log också.

Gemini tyckte jag gjorde ganska bra ifrån sig, hon var laddad och rolig att jobba med. Men bättre kan vi bli och mest jag förstås.

Det är alltid lika kul att träffa C & C och vi längtar redan till Göranträffen i juli. Midsommar blir inte av för mig pga av att jag jobbar hela den helgen. Rita tänkte ta och komma för att guida gänget i hundföreri :-)

Lidingö
Då var det sista träningen inför sommaren. Trots att det hotades med regn så klarade jag och mina träningskamrater sig från det idag.

Idag fick vi börja med lika lek/tävling med hundarna. Skulle utföra ett par moment på tid.
En dummie skulle kastas sen skickades hunden för att hämta den. När den lämnats av i handen skulle man kommendera hunden att sitta för att sen springa ifrån den och när Ingela visslade en stoppsignal skulle vi stanna och sen kasta iväg den så långt vi kunde. Vi hade 20 sekunder på oss från den första dummiesen kastades.

Gemini tyckte att det var så himla roligt så henne fick jag inte att sitta kvar utan hon skulle efter mig hela tiden så med andra ord låg jag inte så bra till eftersom jag fick kasta dummisen från hundens plats.
Roligt var det iallafall.

Disa var duktigare på att stanna kvar....det ska väl vara en oförstörd unghund till det.

Annars la vi ett sök + dubbelmarkeringar till hundarna.

Nu är det sommaruppehåll tills i slutet av augusti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar