tisdag 9 augusti 2011

återigen populär

lite mut och lite träning så står man högt på listan igen, snacka om att vara sig själva närmst ;-)

Velade om jag skulle åka till Lidingö eller Ursvik för lite träning, lotten föll på Ursvik.

Hundarna och jag har tränat lite, detg blev väl inte så välgenomtänkt som jag hade tänkt från början.
De hade slagit det höga gräset och det kändes ju positivt för då kunde jag köra någon övning på fälten. Annars höll vi till inne i skogen. Chuck-it markeringar går alltid hem.

På lördag ska vi starta på Labradormästerksapets WT, utställningen skippar vi. Disa är ingen större idé att ställa i utställningsringen, Gemini går kanske an ;-) men vi hoppar det. Ska iallafall bli kul att tävla ( säger jag nu, vi får väl se vad jag säger lördag kväll).



3 kommentarer:

  1. Hmmm hur menar du nu Cina ? Disa tillhör den klassiska typen av Labradår, dvs den äkta....Låssas labradorer kan springa runt i vänstervarv bäst dom vill..Våra klassiska springer bäst i naturen :D Puss o Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tycker visserligen att hon är bland det vackraste när hon far fram över ängarna men alla har ju inte samma åsikt....nog inte ens rasstandarden ;-))

    SvaraRadera
  3. Det beror nog på hur man läser rasstandarden, som fan läser bibeln vet du ;)

    SvaraRadera