lördag 20 augusti 2011

Byta hobby...

.... ja tamesjutton. Annika och jag pratade om det efter min finfina start på elitprovet idag. Jag skulle kunna börja tävla i cykel eller kanske yatzy vad vet jag men b-prov med Gemini är ingen höjdare en dag som denna.

Lugn och fin kände jag mig och tänkte att nog ska det här gå ok bra men ack så fel jag hade.

Jag vet inte vad Gemini gick på men hon var totalt ofokuserad och laddad till max.

Dagens elitprov (min andra start) startade jag i Sörmland. Fina marker och ett riktigt trevligt provupplägg. Visst markeringar och dirigeringar var lååånga men inte omöjliga, det är ju trots allt elit.

Jag fick börja med en dubbelmarkering på land. Jag vet inte vad Gemini befann sig men hon beslöt sig för att springa åt ett helt annat håll. Jag tog in henne och skickade om henne. När hon skulle komma in med apporten hittade hon mig inte först utan jag fick kalla in henne. (hallåååååå.......vilken fantastiskt början)
Ena markeringen mindes hon bra när jag skickade om henne men den andr fick jag dirigera henne till.

Landdirigeringen var en "Cina ge inte upp" och vi fick in den till slut.

Vattendirigeringen, borta i kolan här också. Jag pekar åt ett håll och hon drar till ett annat. Får till slut över henne men får inte fatt i någon apport.

Dubbelmarkeringen på vatten. Får in den kortare av dom men lyssnar inte och får inte in den andra. Domare Carina Asp bryter provet MED ALL RÄTT.

MammaMia, jag har aldrig varit med om maken till olydig hund. Jag ville bara ta henne i öronen och tala om vem som bestämde i det här teamet men det kunde jag ju inte då hade jag blivit diskad för all tid och evighet.

Well, det är bara att ta nya tag och vara glad. Efter provet var hon som ett ljus igen och så gullig så gullig...sabla hund :-)

Det blev bara en etta på provet. Ett par tvåor massa treor och två till tre nollor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar