lördag 12 december 2009

Hundmässan i Älvsjö

Annika och jag åkte till årets hundmässa i Älvsjö.

Även om jag inte behöver något så är det roligt att glutta runt hos de olika företagen/säljarna. Att handla är bara ett måste om än något litet.

I år kom jag hem med tuggben, överdrag till biabädden (till den som Disa lyckats med att bita sönder hörnen på) och lite annat smått och gott.

Efter alla år som jag gått på hundmässan var det första gången jag satte mig ner och tittade på rasparaden. Det är häftigt att se alla olika hundraser, det finns verkligen en för alla.

Efter en par tre timmar så är man mätt, det börjar bli trängre i hallarna och det känns skönt att åka hem igen till sina egna. Tess, Gemini och Disa tittar nyfiket i påsarna för att se om matte har med sig något gott hem till dom och de blir aldrig besvikna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar