onsdag 2 december 2009

dundrande huvudvärk

Jag kan inte påstå att jag känner mig stor och tuff när huvud/nackvärken greppat tag i mig men den går över när väl panodilen fått värka...men tills dess...

Gemini är färdiglöpt och har troligtvis kommit in i en period igen då hon inte är lika på hugget när vi tränar. Men det är bara att träna henne efter bästa förmåga, ha kul och inte förvänta mig mer än vad hon kan ge för tillfället.

Jag behöver fokusera på att vara snäll med lagom krav på henne under kommande period.

Disa och hennes klasskamrater gick strålande idag. Vi gjorde samma övningar som med elithundarna fast vi började i en annan ände.

Raka dirigerinar som utökades, sista skicket vi gjorde var ca 2/3 av elithundarnas sträcka och de oförstörda unghundarna bara dundrade på. Det var häftigt.

Vi jobbade med stadga, markeringar och utövningar.

Jag och de andra kursdeltagarna kunde inte låta bli att vara imponerade av våra hundar. Vi, hundförare, är duktiga på att jobba tyst och lugnt med våra djur, hundarna är fokuserade, stabila och fyllda med arbetsglädje. Allt blir bara så bra då.

3 kommentarer: