fredag 4 december 2009

tillbaka till grått och grus

Efter ett par härliga dagar med minusgrader så är det åter plusgrader och mycket smutsiga hundar som ska in i lägenheten.

Min arbetskamrat förstod inte hur smutsigt det kunde bli av en hund förrän hon blev med hund själv. Men det är bara att gilla läget. Det roliga uppväger det tråkiga.

Svärmor fyllde år igår, hundarna och jag tog en promenad till henne idag på förmiddagen. På väg till henne stannade jag i Sundbyberg för att köpa bakelser och blommor till henne.
Jag lämnar aldrig mina hundar utanför affärer där jag inte har full koll på dom, men idag utanför både bageriet och blomsteraffären hade jag det. Löst sittande i sina koppel ber jag dom stanna och de struntar totalt i folket som passerar eller stannar för att titta på dom.
Jag tycker att det är duktigt av dom att ha full koll på mig och inte bry sig om nyfikna människor som undrar var deras ägare är.

Att ta tillfället att träna mina hundar i vardagen är nyttigt för oss alla i flocken.

Det känns gott med softa hundar. Det är väl bara gammeltanten Tess som kan lite myror i baken i vanliga fall men inte idag. Väl hos svärmor nalkades det korv till hundarna som det så väl vet, de hinner knappt hälsa innan de står vid hennes diskbänk.

Svärmor älskar hundarna och de henne:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar