måndag 14 december 2009

Limmerhult och årets sista valpträff

Årets sista "valpträff", sju av åtta syskon hade möjlighet att vara med.

Två träningspass las in med ett avbrott för lunch med varm glögg & pepparkakor och ungersk gulaschsoppa. Gott, gott när det var kallt ute.

Om man bortser från små huliganfasoner som Disa med flera syskon har så är det ett gäng underbara hundar.
Fin kontakt med sina förare, full fart i arbete men på samma gång avslappnade. Allt känns så enkelt med Disa men jag är väl medveten om att vi förr eller senare kommer att stöta på patrull.

Jag vet att vi alla valpköpare är glada över våra drakungar och jag tror bestämt att jag kan prata för oss alla hur glada vi är som har Cinna och Calle till kennelmamma/-pappa. Hur dom under året har ordnat träffar varje månad, fixat så att vi har haft möjlighet att träna för Rita, ägare tillsammans med exmannen som har pappa Drake.

Det har varit speciellt roligt att lära känna Johanna och Anna, Sting och Tosses mattar. Claes, som har Sako och Marie med Lykka, känner jag sen tidigare. Det är speciellt att ha en god relation till ens hunds syskonmattar och hussar.

Jag blev kvar över natten och i förmiddags körde Cinna och jag ett kort pass med syrrorna Gemini och Ellen.

2 kommentarer:

  1. .....och vi är glada över att vi har så himla bra och intresserade valpköpare... ;)

    SvaraRadera
  2. Jag håller verkligen med, Cinna & Calle är verkligen helt toppen!! :D
    Jag tycker det är jätteskoj att lära känna alla valpmattar och -hussar!! :):) Vi är en himla bra gäng :)
    Kramar Anna o Tosselixen

    SvaraRadera