måndag 7 december 2009

två veckors ledighet...

...hur skönt som helst eftersom jag jobbar den mesta tiden runt jul och nyår.

Vid morgonrapporteringen var jag så trött att jag nästan somnade. Väl hemma somnade jag i fåtöljen en timme innan det var dags att ta ut odjuren. Varför inte passa på att ta en ordentlig promenad på en gång tänkte jag så att jag piggar på mig och traskade ner till Brommas shoppingområde och handlade lite på Bromma Zoo.

Ännu en nyttig promenad med Disa. Visst är hon van med de flesta ljud och rörelser när man bor som vi gör men att komma ner till Bromma behöver man passera än mer vältrafikerade vägar och Bromma Flygplats. När vi just passerade flygplatsen så gjorde sig ett plan redo för avgång och det var ganska så högljuda motorer som vi fick lyssna till. Disa reagerade på ljudet, mest undrande vad det kom ifrån.

Nu ligger tre smutsiga hundar i hallen, trötta och nöjda efter dagens långpromend. Jag själv ska väl försöka att inte somna till än på ett tag utan få lite gjort här hemma....never ending story .. detta med städ, tvätt mm mm mm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar