måndag 30 november 2009

Dyr hund

Visst kostar det att ha hund. Det är försäkringar, mat, tävlingar, prov, kurser + en massa andra roliga saker som man inte kan låta bli att inhandla. För många koppel, för många dummies mm mm.

Detta är saker man räknar med att lägga ut på sina älskade hundar och sig själv. Vad jag däremot inte räknat med är att de....nej, nu blev det fel....att huliganen, Disa, ska äta pengar också.

Tack och lov var papplappen inte allt för demolerad men tillräckligt mycket för att jag inte "bara" skulle kunna tejpa ihop den. En tjugo eller femtilapp hade jag inte brytt mig så mycket om men när det var en 500lapp så fick jag snällt traska ner till banken och förklara händelsen och fråga om jag kunde får byta till en hel.

Det är tur att man bara har en huligan i familjen. Gemini är ett litet A-barn, aldrig några problem..man kan inte tro att de är släkt.

2 kommentarer: