onsdag 25 november 2009

ännu en onsdag

På sin långledighet så tycker jag att man borde få vara ledig. Inte ha kurser och möten inlagda men så blir det ibland och det är bara att gilla läget.

Mina kinder var blossande röda när jag kom hem från en hel träningsdag med hundarna. Det tar på krafterna att vara ute hela dan, men det är en skön känsla.

Idag var markeringarna märkbart svåra för hundarna (Geminis grupp) och det berodde nog på att vi hade vinden mot oss. Igen var Ingela på mig om vissa saker vilket jag uppskattar. Det brukar ta ett tag innan kunskapen man får blir till handling.

Disa och Bess (Ullas tik) hade rusat järnet med varandra under vår promenad mellan passen. Man tror att det skulle blåsa ur deras hjärnor lite grann men icke, de var på hugget under hela deras träningpass.

Strax efter vi kommit hem så kom husse och skulle iväg och hämta sin bil. Eftersom det är roligare men sällskap till verkstan så tog han med sig tjejerna. När de kommit hem igen och fått i sig sin mat så somnade de gott i sängen bakom mig i datorrummet.

Vi tycker om våra onsdagar.

1 kommentar:

  1. Önskar att vi oxå hade sånna... onsdagar alltså...eller ngn annan dag, vilken som faktiskt men ändå...;)

    SvaraRadera