måndag 2 november 2009

Lötsjön

Medans bilen fick nya torkarblad, vinterdäck och en avspolning passade jag på att ta en promenad runt Lötsjön med hundarna.

Det blåste rejält, det var inte så många människor ute vilket gjorde att jag lät hundarna vara lösa.

Nu när jag börjar använda mig av vantar så borde jag tänka på att ta med mig tre stycken eftersom Tess har en förkärlek till dom..men det gör jag förstås aldrig utan det blir att jag alltid bara har en och Tess den andra.

Disa tyckte att det var kalas att få vara lös och sprang nära vattenkanten, stannade upp, tittade nyfiket på alla fåglar. Om hon inte visste bättre än att jag har mina ögon på henne hela tiden så hade hon gladeligen farit efter både en och två änder.

Hon är så nyfiken och charmig det blir väl min död.

På vägen tillbaka till bilen passerade vi en stor gräsplan där jag passade på att lägga ut min andra vante ( den jag hade på mig) och skickade iväg på långa linjetag. Kul sa Gem och Disa som älskar att springa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar