måndag 23 november 2009

så perfekt..

att vara ledig veckan innan 1:a advent. Det känns skönt att i lugn och ro få fixa hemma innan det första ljuset ska tändas. Det är en speciell tid som ligger framför en nu. Jag tycker om att se adventsljusstakar i alla fönstren som lyser upp i vintermörkret.

Det blir mörkt tidigt nu så det gäller att passa på att träna hundarna på förmiddagarna.

Med på promenaden plockade jag med mig några tennisbollar och la ut några dirigeringar till Gem och Disa. Samma målområde men olika avstånd. När målområdena är kända så måste jag säga att Disa är en fena på att klara relativt långa avstånd, jag tror tamesjutton att hon hade klarat samma avstånd som Gemini fick idag.

Andra övningar är att inte ligga på det minsta i kopplet, det har jag varit slarvig med mina andra hundar och har därför fått en skön värk i min överarm som gör sig påmind vid minsta koppelsträckning. Man har fått lära sig den hårda vägen men det är som sagt bara mitt eget fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar