lördag 7 november 2009

Disa och hästar

Lämnade Tess hemma och for iväg med Disa och Gemini till Ursvik för en promenad och lite träning.

Vid ett tillfälle kom ett par tjejer glatt pratande på sina hästar en bit ifrån oss.
Jag satt Disa ner (lös) bakom mig och riktade upp Gemini på ett linjetag. När jag skickat iväg henne vände jag mig om för att kolla till Disa med förväntan att hon satt fint kvar.

Nu gjorde hon inte det utan hade satt fart i 180 mot hästtjejerna, tyckte väl att de lät och var lite roligare än att behöva sitta bakom oss och vänta på sin tur.

Det är ju tur att hon är så himla hörsam och lydig....öhh...iallafall på inkallning, för hon kom snabbt och glatt tillbaka när jag ropade på henne. Tjejerna och hästarna hann knappt uppfatta henna.

Jag kan inte påstå att man har tråkigt med Disa alltid händer det nåt. Gemini fortsätter att vara mitt lilla mönsterbarn.
Vad var det Ingela sa om Gemini?? Jag tror hon sa att hon var en ärlig hund, det är ett gott betyg...vad är då Disa???? Skön är hon iallafall.

1 kommentar:

  1. Idag rusade mina 3 huliganer och en Kung rakt fram på sin egen stig i skogen eftersom jag hade gett dom tillåtelse..Sen hör jag ett rooop visslade snabbt alla 4 kom..Hmmm 2 ryttare varav en kom gående...Hästarna var skitskraja för dom 4 svarta som inte fattade ett dyft...Skylla sig själv om man rider i våran skog ;) Kramelikram

    SvaraRadera