onsdag 4 november 2009

Nu är hon inte så billig längre

Lidingödag och träning med Gem och Disa.

I Disas grupp jobbade vi med fotgående i "knöglig" mark. Hunden fick inte hoppa framför en om man var tvungen att kliva över någon stock etc.
Disa skötte sig exemplariskt, hon höll sig jättefint vid min sida, var lugn och koncentrerad.

Vi jobbade även med lite markeringsarbete och dirigeringsarbete. Vid dirigeringsarbetet så gick vi ut med hunden och la ut en dummie för att sedan skicka från ett annat håll. Eftersom jag vill vara noga med att hon går rakt så höll jag mig till ganska korta avstånd.

I Geminis grupp jobbade vi med dirigeringsarbete. Idag var det inte speciellt långa avstånd men vi skulle vara noga med att få raka skick. Där behöver jag vara noga med hur jag står och hur hunden är uppställd när jag skickar, det är dom små detaljerna som gör sådan stor skillnad till slutmålet.

Jag har inte lagt ut ett sök på evigheter och det gjorde vi idag....lite ringrostig måste jag nog erkänna att Gemini är....det har nog varit väldans mycket samarbete oss emellan så att hon tappat lite av sitt självständiga jag.

Tänk att det hela tiden är en balans mellan det självständiga och det "osjälvständiga" arbetet, det är inte alltid lätt att få till:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar