fredag 16 april 2010

återigen långledig

med flera roliga saker framför mig.

Imorgon ska jag agera funkis på SSRK/östras workingtest på Lidingö.

Under veckan tog jag på mig jobbet att fixa de nummerlappar som fattades. Jag fick låna min grannes fantastiska maskin som gjorde jobbet dubbelt så fort mot egen gamla Singermaskin.
Dagens dag kommer blandannat att tillägnas åt förberedelser inför morgondagens tävling.

Det ska bli spännande att få se alla ekipage som kommer till start, över 100 st Det hade varit kanon att fått vara med och starta men jag är glad över att jag för engångs skull har möjlighet att vara vara med som funkis så att andra kan starta. Man fattar inte riktigt hur mycket folk, planering och genomförande av en tävling tar för att ro allt i land.
Bara på en ruta krävs det ca 5 pers om inte mer, beroende på hur stationen ser ut. Det blir 25st + alla andra som har en massa andra uppgifter runt om.

Träskaten
Måndag åker jag till Jill och Peter Raneryds ställe för att bli inspirerad till kommande Geminiträff i början av maj. Tiden går så fort snart är det dags för oss att träffas igen och det ser jag fram mot.

Onsdagsträningen som var......
Återigen och som jag vill göra mycket är att träna förarnas markeringsförmåga...fy vad det är svårt att minnas när fem bollar/dummies faller.
Vi har svårt för att låta bli att hjälpa varandra fast Ingela uppmanar oss att vara tysta...som på riktig tävling ;-)
Disas grupp fick igen prova på ett par stationer, långa land/skogsmarkeringar och testa av att hämta en dummie en liten bit ut från vattebrynet. Party tyckte Disa :-)

1 kommentar: