lördag 10 april 2010

Working Test på Limmerhult

Ganska nyss hemkommen efter ett par härliga dagar på Limmerhult.
Men innan resan dit hann jag med ett veterinärbesök med Tess.

Veterinärbesök
I tisdags upptäckte jag att Tess hade ett blodöra. Min veterinär Annika tyckte att jag skulle avvakta till fredag och återkomma för att då ta och titta på örat.

Under dessa dagar hade inte örat förvärrats och Tess verkade inte speciellt störd över. I stort sätt skakade hon bara på huvudet om man petade det.

Titten på blodörat tog lite längre tid och blev lite dyrare än jag planerat från början.

Vet Annika tittade inuti Tessis öron och de såg fina ut. Medans hon gluttade där pratade jag lite om Tessis ålder och att jag ser att hon har lite ont i tassarna ( inte värre än att hon fortfarande hänger med på promenader busar mm ). Jag undrade om Annika trodde det skulle vara bra med att ge Tess Rimadyl och medans jag ändå var på gång så nämnde jag att jag tycker att Tess kan lukta ordentligt illa ur kissemurran...vad unde det vara?

Här började mitt besök att dra ut på tiden och kronorna började ticka iväg men vad gör man inte för sina djur. De ska få må bra tills de lägger nosen i vädret är min filosofi .

Vi röntgade Tess för att se om hon eventuellt hade livmodersinflammation men det såg bra ut, tack och lov. Sen tog vi blodprov för att se hur lever och njurvärdena mm var och de såg fina ut för hennes ålder.

Nu går hon på en kur antibiotika för den infektion som hon ändå har i kissemurran och sen har hon fått Norocarp mot smärta och inflammation.

Working Test
I SSRK/östergötland hade rasklubbarna gått samman och fixat ett WT på Limmerhults marker.

För en gångs skull kände jag mig ganska lugn och försökte att jobba klokt med Disafisa på alla stationer. Det kändes spännande att få känna av hur det var att tävla tillsammans med henne. Hur skulle hon reagera på alla andra, på väntan, skulle stadgan finnas mm mm.

Fem stationer med olika markering-, dirigerings svårigheter. Disa fick 15,20,19,19,,0
Ganska så nöjd måste jag nog säga.

På den första stationen gick hon till skytten båda gångerna med bytet så att jag fick kalla in henne vilket nog sänkte poängen en hel del. Nollan hon fick så fixade hon inte att komma över ett vattenfyllt dike utan fastnade framför.

Vi blev totalt fyra efter bror Erik som vann och bror Sting som kom trea men före bror Sako som kom femma. Vilken spännande kull :-)

Domare Mattias på station 2 hade plockat ut Disa som sin "favorit" och då blev jag extra "stolt".

Tack SSRK/östergötland för att ni fixade ett trevligt WT med Anneli i spetsen.
Tack Cinna och Calle för Soldisfis - puss på er

Grattis kullsyskon ni är såååå duktiga.

4 kommentarer:

  1. Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm // Prinsessan SOL på Limmerhult 90 poäng !!!

    SvaraRadera
  2. Sorry....jag var så det var bara ungarna som cirkulerade i min huvud. Modern till dom alla var ju förstås outstanding.....:-)))

    Cina

    SvaraRadera
  3. Tack detsamma, vilken kull, så häftigt!!

    SvaraRadera
  4. Grattis till fina poäng Disa-fisa! Det blir nog hund av dig med. Du har ju en kanonmamma och en kanonmoster att brås på!!

    Var på Rosöga igår och saknade er alla, förstår att det kan vara jobbigt att hinna med allt man vill göra. Aoife och Nora skötte sig iallafall riktigt bra så vi var nöjda. Hör av dig om du vill komma ut till Tyresömarker.

    Kram från Marie

    SvaraRadera