onsdag 21 april 2010

Vi hade iallafall tur med vädret

Under hela träningsdagen klarade vi oss från regn och rusk. På väg hem från Lidingö satte det igång och då gjorde det ingenting. Bilen var varm, hundarna trötta, bokcd:n insatt...jag brydde mig inte ens att det var ganska köigt på vägen hem.

Geminigruppen
Idag körde vi tre av de fem stationerna som WT deltagarna gjorde i lördags.
Vi började med ruta 1 och först körde vi öppenklassdirigeringen för att sen köra elitdirigeringen.
Öppenklassen gick galant för Gemini, elitdirigeringen var inte helt lätt..en stor fet nolla hade vi fått om vi startat på prov. När vi tillslut fick in den var Gemini glad, det märktes på hela henne.

Jag själv fick bry och började tänka negativt direkt och kände att jag är långt ifrån att kunna starta henne på ett elitprov.

Nästa ruta vi körde var ruta 2, en dubbelmarkering med förflytting - inga större problem.
Sista rutan vi körde var ruta 5, en dubblemarkering på rad där den närmst skulle in först. Den gick också bra. Det var inte lika mycket vind idag som det var i lördags så den blev nog inte lika svår som den blev för många andra.

Geminis klasskamrater är riktigt duktiga .

Disagruppen
Där körde vi också några av WT rutorna från i lördags.
Från ruta 1, körde vi öppenklass momentet. Vi började med en varsin markering bakom stocken, för att sen köra en dirigering och till slut ännu en dirigering med störning. Tre laddade tjejer hade vi i våra snören.

Vi fortsatte sen till ruta 2 och körde även där öppenklassmomentet. En dubbelmarkering, innan de hämtades in gjorde vi en förflytting för att sen hämta in dom.
Svårigheten här var inte att minnas markeringarna för Disa utan att ha ett perfekt fotgående från punkt A till B, hon var så himla sugen att hämta in dummisarna att hon trängde mig något. Hon väntade på minsta lilla vink från mig att få sticka iväg.

Även hennes lilla grupp är himla duktiga och roliga att jobba med.

1 kommentar: