tisdag 27 april 2010

Redan slut


Vilken fantastisk helg jag har haft till och med vädret har varit på min/vår sida.

Tidigt lördagsmorse drog jag ner till Östergötland. En tredagars helg i hundarnas tecken stod på schemat.

På lördagens valpträff jobbade vi med linjetag och uttecken, stagda och även markeringar.

Söndagen ägnades åt förutom soldrakarna även de äldre hundarna. Calle hade lagt upp tuffa områden där hundarna blandannat skulle skickas snett över diken. Han är duktig på att lägga upp roliga knepiga övningar.
Cinna, Marie och jag fick bekänna färg. Gränserna för vad hundarna klarar av sätts igentligen bara upp av oss själva. Mitt självförtroende stärktes nog lika mycket som Geminis när vi klararade av de svåra uppgifterna.

Måndagen ägnades helt åt drakungarna + goldenvännerna. Cinna och Calle hade ordnat så att Guy Bennet kom till Limmerhult efter han hade varit två dagar på Träskaten.

Vilken givande dag. Mer än övningar för hundarna så gick Guys träning ut på att träna oss förare och hur vi handlade våra hundar. Nu har jag fått mer bry i mitt huvud till min stora glädje.

Ett stort tack får jag rikta igen och igen till Cinna och Calle för allt det gör för oss valpköpare. Kram till er båda och alla andra som varit med den här helgen.
Foto från Cinna

1 kommentar:

  1. Verkar ha varit ett genomgående tema, det där med självförtroendet och utmaningar =)

    SvaraRadera