måndag 4 oktober 2010

FRK/östras WT i Vårsta

Lika trevligt som vanligt är det när man samlas tillsammans i FRK/ö regi. Jag vet inte om jag känner så för att jag en gång har suttit i styrelsen eller inte men det är iallafall alltid trevligt och glatt bland delatagare och de som lägger ner mycket tid till att ordna en tävling som denna.

Årets sista Working Test för oss och hundarna skötte sig bra tycker jag. Allt kan bli bättre men det är ju det som är roligt.

Disa startade i nkl för sista gången. Igår kom vi på en fin 5:e plats av ca 50 unghundar med poängen 87. Vinnaren hade hela 96 p och hetteMarie-Louise Gissberg med Jaktyrans Gale. Det var duktigt.
Nästa år måste vi starta i ökl eftersom vi nu fått över 75p på två tävlingar. Nya tag och nya utmaningar väntas. Jättekul.

Gemini kom på en fin 3:e plats trots poängrasfall på en av stationerna. Hon fick 71 p totalt. I elit kom ca 10 hundar till start. Vinnaren i elitklass på 83p var Eva Thorén-Söderström med Moorman's T Spruce och tvåa på 81p var Monica Söderholm och Lava (Streamlight's Nickis O´Hara. Min träningskompis Monica slår mig alltid hahaha, Grattis iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar