lördag 23 oktober 2010

vi håller tummarna

Cinna och Göran ( Geminis pappa och Disas morfar ) har gått vidare tills imorgon på labradorklubbens öppna A-jaktprov ekl 2010 i Östergötland. Vi kan inget annat än hålla våra tummar och tassar för dom.

Vi själva håller till på hemmaplan. Promenad runt Huvudsta med inslag av lite träning för Gem och Disa. En lite miniskog här och där har vi och då passar jag på att lägga upp ett par övningar för dom vilket dom uppskattar.

Har tränat på ordet ut utan handtecken och idag fungerade det bra med störningsapporter. Alltid lika kul när poletten ser ut att har trillat ner hos hundarna.

Har funderat på mitt sätt att föra hund, jag har en tendens till att stressa och försöker nu tänka ut en bra taktik för att lära mig lugna ner mig något och ge hunden en chans att tänka och förstå.

Annars står städning på dagens schema. Jag är lika förvånad varje gång när hundarna är innen i sina fällperioder över hur mycket päls som far omkring i hela lägenheten. Men som vanligt är det bara att gilla läget och dammsuga ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar