onsdag 27 oktober 2010

tjosan nu var det onsdag igen ;-)

Regn är lovat till eftermiddagen men vi klarade oss ifrån dropparna.

Geminigruppen
Vi fortsatte med liknande övningar som förra veckan. Idag försökte jag verkligen tänka på att "handla" lugnt att när jag stoppat henne ta ett andetag innan jag ger nästa kommando. Det kändes ganska bra.

Jag tycker att Gemini gjorde bra ifrån sig, hon är på hugget och tycker att allt är himla roligt.
Den kritik som kom över mig idag är sånt jag får ta till mig och tänka på till nästa gång jag tränar.

Disagruppen
Jag tycker att det är rolig grupp unghundar, de är så himla duktiga och sansade.
Idag fick jobbade vi med ett målområde som vi vände vred på. Markering, dirigering, ut, närsök och med upptrappade störningsdummies.

Vi avslutade med fotgående i skogen där hundarna fick knöliga markeringar, vilket dom tycker är roligt.

Det finns småsaker att slipa på, Disa och jag behöver backa lite när det gäller närsök. Hon har inga problem med momentet men hon funderar två sekunder för länge vad närsökssignalen betyder. Hon behöver bli säkrare på signalen.

2 kommentarer:

  1. Har tips på det där med närsöksignalen, tar det på tfn..
    Kram Kram f Limmerhult

    SvaraRadera
  2. ja, du får höra av dig när du är hemma igen

    /Cina

    SvaraRadera