torsdag 1 juli 2010

84 poäng

Disa lyckades med att skrapa ihop fina 84 poäng på unghundsderbyt. Trots så fina poäng hamnande vi på en 26 plats.

Härligt duktiga unga hundar och deras förare gjorde kanonjobb på fem inte alltför lätta stationer.

Ja, jag är jättenöjd med henne. Mitt mål var att klara alla stationer och det gjorde vi.

Olle och Cinna kom bäst till av Limmerhultsdrakarna, de missade nätt och jämt att ta sig till finalen.
Jag tror att Sako hade gått allra bäst om han inte varit lite för lätt i baken och knallat vid ett par tillfällen.
Det är en härlig kull vi har men så här lite sent så skickar jag dom bästa och största grattisarna till Annika Ahlbaum och hennes Lisa (Andvikens Sounds of Silence) Hurra var ni var bäst! Annika smög bara runt och plockade in det ena höga poänget efter det andra.

Ulla och jag samåkte ner, bodde tillsammans med det Limmerhultiska gänget, åt gott och sov gott. Ulla och Bess tog sig till final och det var inte fy skam. Grattis till det.

http://www.ostra.ssrk.se/innehall/special/Unghundsderby2010.pdf och http://derby.gundogs.se/

Här kan man läsa lite om unghundsderbyt.

Nu dröjer det några år innan man startar på ett derby igen men innan dess finns det en massa annat att göra - så himla spännande det ska bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar