onsdag 14 juli 2010

tar en paus från solen

En ledig vecka och jag tänkte varför ska jag sitta hemma i stan när jag kan ta hundarna och spendera några dagar på landet. Sagt och gjort, in med hundarna i bilen och iväg till landet.

När man bor i stan i vanliga fall så känns det lite lyxigt att sitta här med dörren öppen och hundarna lösa ute på gården. De får själva välja om de vill vara ute eller inne. Just nu har jag Gemini inne, hon vill alltid vara där hennes matte är. De andra två ligger i skuggan ute.

Tog en tidig promenad - för mig - imorse. Tog bara med mig Gem och Disa eftersom Tess inte har lust och ork att gå någon längre sträcka.

Jag passade på att låta hundarna hämta två dirigeringar var under promenaden. Båda skicken med hundarna var till min belåtenhet. Annars gör jag inte så mkt, det är på tok för varmt mitt på dan.

Nej nu ska jag ut och slöa lite i solen igen. Tjingeling

1 kommentar: