fredag 23 juli 2010

cykeltur

tur och tur är kanske att överdriva lite.

Med Tess blir det inga snabba promenader utan vi alla lär oss att ta det lugnt och lukta på blommorna under våra promenader.

Detta innebär förstås att vårt (min, Gem och Disas) hjärta inte behöver jobba mer än nödvändigt. Disa är det väl ingen större fara med, hon springer när hon får tillfälle. Med mig är det nog värst, det krävs inte någon brantare backe för att det ska bli jobbigt för mig ;-)

Efter rundan med hundarna plockade jag fram min cykel och tog ut Gem och Disa för en liten tur till.
Disa har aldrig travat vid en cykel och trodde att hon kunde fara fram och tillbaka som hon ville tills jag cyklade på henne (nejdå ingen fara, jag snuddade henne bara). Helt plötsligt skärpte hon till sig och travade som om aldrig har gjort något annat vid sidan av cykeln.

Gemini är exemplarisk som vanligt, stannade och snosade på något ställe annars så travade hon snett bakom mig hela tiden.

1 kommentar:

  1. Hmmm jag har oxå fått springa bredvid cykeln idag....Låångt oxå runt SVensbo men det gick bra jag doppade mig ngra gånger på vägen...och eftersom HON inte har så bra kondis så gick hon i dom värsta uppförsbackarna så jag kunde ta igen mig en aning...Morsning från pappan och morfarn Kungen på Limmerhult ;)

    SvaraRadera