måndag 5 juli 2010

Härliga sommar

Visst är det härligt med värme. Sådana här dagar är jag glad att jag jobbar natt, då är det precis lagom temperatur. Gubbarna och gummorna däremot har det lite tuffare med sömnen när det knappt finns någon luft i deras hem.

Min gamla, Tess, gör inte så många knop heller. Idag beslöt jag mig för att dela på hundarnas promenader. Tog en sväng först med Tess och sen med Gem och Disa.

Tess älskar och har alltid älskat att bada. Det fick hon göra idag också men det gäller att släppa ner henne på platser där hon sen kan ta sig upp. Styrkan i bakpartiet är ju inte som i ungdomens år. Det är lätt för henne att halka till på en hal sten eller inte ha förmågan att skjuta på för att ta sig upp på något knepigt ställe.

Det är annat med de andra, de far i och ur vattnet utan några som helst bekymmer...precis som det ska vara.
Jag är glad att jag bor så att hundarna kan bada vid sådana här varma dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar