torsdag 15 juli 2010

sover inte flugor????

I natt vaknade jag av en fluga som inte kunde låta bli att sätta sig på någon av mina kroppsdelar som låg utanför täcket. Mord tänkte jag men orkade inte kliva upp klockan 3.30 för att hämta en flugsmällare och leta någon katt och råtta lek.....som jag säkert hade förlorat ändå.

Tills klockan 6.00 var mitt sinne förmörkat av mordiska tankar. Till slut gav jag upp och hundarna såg fram mot att matte skulle upp. Men NEJ jag öppnade ytterdörren, om nu hundarna ville gå ut och hämtade min dator, satt in en film (Australia) och låg och tittade på den.

Flugan hade nog gått och lagt sig vid den här tiden, Disa stirrade ut mig länge och väl liggande brevid mig i sängen men hon fick vänta tills filmen var slut. Sen blev det frukost och morgonpromenad.

Senare idag styr vi tillbaka till stan igen men hundarn åker nog med husse ut till landet igen till helgen. Det går ingen nöd på de fyrbenta inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar