fredag 2 juli 2010

Råstasjön

Imorse åkte jag till frissan i Sköndal, medans mitt hår fick en genomklippning så låg hundarna utanför. Om och kring sig är min frissa Pia och hennes medarbetare, de såg till att det både fanns vatten och skugga till de tre små damerna.

Under mina 45min i salongen så låg alla tre helt lugnt och tyst och tittade på förbipasserande människor och annat. Vilken gåva det är ha hundar som uppför sig när man har med sig dem.

Efter frissan åkte vi tillbaka till Solna och tog en promenad runt sjöarna, Råsta- och Lötsjön.

Vilket fågelliv det var, helt underbart fantastiskt. Det lät som en stor underbar kör. Det kryllade av ungar av olika sorter, svanpar med 6ungar, måsungar i massor, kanadagässen, sothönsungar mm mm. Häftigt värre.

Jag tog en kulglass på vägen och delade med hundarna. Mums sa vi alla fyra, apelsin/citron & mint m choklad, mums igen.

Tess traskade på och är så himla duktig, hon börjar bli gammal, men är pigg ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar