måndag 12 juli 2010

tredagars på Limmerhult

Då var årets Göranträff till ända. Tre dagar går fort när man har kul.

Som vanligt får jag låna Hedvigs lilla krypin när inte hon är hemma, det känns lyxigt med den privata sfären .
Iår hade jag med mig Tess till hennes stora förtvivlan...och min. Hur jag än försökte att hitta bra lösningar för henne så blev hon orolig och skällig så fort jag var borta, trots hennes sällskap av antingen Gemini eller Disa. Hon börjar nog bli lite senil och därav oron när hon inte känner till den trygga omgivningen hon är van vid.

Förra året regnade det och var kallt i år rann det om oss alla. Värmen har nästan varit outhärdlig. Fantastiska Rita som instruerade oss i år höll på i tre fulla dagar utan att visa det minsta trötthet under träningarna.

Cinna och Calle hade alltså ordnat så att Rita kom även i år. Tack för det, det var utvecklande även i år. Lite nya saker för mig, Disa och Gemini har jag nu packat ner i min läroväska.

Det är inte bara träningen som är så lärorik utan gänget som kommer år efter år. Det är alltid lika roligt att träffas, ett gäng avslappnade, glada och vänliga människor. Vilken tur man har som har lärt känna dom.

Usch nu är det ett helt år kvar tills nästa Göranträff, det ser jag redan fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar