torsdag 21 april 2011

Ljuva vår

Jag blir så lycklig över att bara vara nu när våren är här. En speciell tid.

I går var  på en vanliga onsdagsträningen. Jag hade jobbat natt  men det funkade bra ändå. Men var bra trött på kvällen, somnade tidigt.

På träningen jobbade vi med roliga markeringar och dirigeringar i knöglig mark, eller rättare sagt uppefrån ett berg ner mot vattnet. Hundarna jobbade och kämpade gott i den värsta uppförsbacken.

Det var jobbigare för en annan som skulle traska upp och ner när det var ens tur att vara hjälpare. Nyttigt för flåset och benmusklerna...hua mig.

Jag lägger mitt fokus på att Gemini ska ha raka linjer. Jag försöker in i det längsta att låta blir att hålla på att vinkla henne. För oss ligger svårigheten i att få raka linjer, att ut med tecken är just ett ut tills jag vill något annat. Det här får väl vi traggla hela hennes liv. Men hon är en mycket härlig och rolig hund att jobba med.

Disa har jag lite andra småsaker att förbättre. Såsom att hon ska vara fokuserad utåt och inte titta på min hand eller upp på mig innan skick. Hon har koll men jag vill ha henne fokuserad till 100% ut- och framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar