söndag 17 april 2011

Vilken ledighetsvecka...


Det började med en hel helg ute på Lidingö.
Working Test där jag hade förmånen att vara till hjälp såsom rutansvarig.
En spännande tävling som inte var helt lätt.

I torsdags hade jag en annan förmån och det var att kursa för Guy Bennet nere på Limmerhult.
Hårdträning mest för oss förare. Tufft även för hundarna som fick vänta länge på sin tur.
Behöver sätta mig ner och skriva ner några rader som jag fann att jag borde jobba mer på.

Idag har jag varit till Fjällnora och startat på FRK/östras WT.
Jag startade både Disa och Gemini. Gemini som är riktigt skendräktig med mjölk i tuttarna gjorde ett glatt och fartfyllt jobb idag om än att vi kunde vara något bättre i vissa situationer.

Disa startade för första gången i öppenklass och gjorde det med bravur. Hon var samlad under hela dagen. Hon var tyst och lugn i väntan på sin tur och jobbar med ett gott tempo när det var dags att jobba.

Rutorna och poängen.

Ruta 1
domare Peter Flink

Elitklass; En markering med halvdolt nedslag. Lämna den för att gå fot en liten bit bort och ta in en dirigering för att sedan plocka in markeringen.
Gem fick 16 p

Öppenklass; En dubbelmarkering på linje.
Disa fick 15 p


Ruta 2
domare Per Sandberg

Elit; Fotgående, markering som skulle ligga tills dirigerigen var inne. Markeringen hamnade ganska nära dirigeringslinjen.
Gem fick 19

Öppen; Dirigering
Disa 13 p (blev lite omständig)

Ruta 3
domare Ulf Bergqvist

Elit; Dubbelmarkering på linje
Gem 16 p

Öppen; Dubbelmarkering
Disa 20 p

Ruta 4
domare Gunilla Lefwerth

elit + öppen; riktat närsök från olika avstånd
Gem 14 p
Disa 17 p

Ruta 5
domare Lena Almstedt

Elit; walk up, markering bakåt, dirigering. Dirigering in först
Gem 15 p

Öppen; dubbelmarkering skicka i kors sen byta plats och göra detsamma
Disa 20 p




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar