tisdag 5 april 2011

Ursvik

Det var läääääänge sen jag var ute i Ursvik. Dels för all snö och sen var det lite väl långt för Tessan att spatsera omkring där. Idag drog jag med mig mamma och hundarna. Lite isigt var det fortfarande på sina ställen och väldigt blött på en del andra och på ett tredje väääldigt geggigt. Men "what the heck" det är ju våren som gör sin entré och det kan man ju inte klaga på.
Disa for som ett skållat troll runt i skogen och på ängarna, hade hur roligt som helst. Gem tog det något lugnare. Hon tyckte det var dags att prova graderna i vattnet och simmade över den lilla å som finns vid klubben. Inga dummie hade jag med mig men mina röda vantar hade jag till mitt förfogande och under promenadens gång så fick tjejerna ett par lååånga dirigeringar var. Nu sover de gott i sina biabäddar och jag sitter med toning i håret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar