lördag 30 april 2011

Fint väder

Så underbart det är när våren är som den är just nu. Solig och ok varm.

I morgon startar flera av mina "klasskamrater" på Eukanuba cup. Hade tänkt anmäla mig men lite motvilligt lät bli och tur var väl det för min Anders dotter kommer och hälsar på.

Jag önskar iallafall alla som startar lycka till; Ingela & Pim, Monica & Alma, Lena & Brave, Mette & Myntha, Ulla & Donna, Cattis & Prima, Anna & Easy + alla andra jag känner.

I onsdags så fortsatte vi vårt tränande på samma ställe som i förra veckan. Vi jobbade med svåra markeringar vilket var roligt. Hundarna gillar utmaningar, det märks. Att hämta i vatten är inte så illa heller, buskul.

Gem visade upp sin allra bästa sida. Hon markerade galant och hämtade in apporterna snabbt och effektivt.
Disa gjorde också ett bra jobb. Vid en plateserna för dubbelmarkeringarna så var det ett naturhinder som hon stoppade upp vid och sprang runt. Det fick jag ta och göra om så att det blev rätt. Jag vill ju att hundarna ska ta den kortaste vägen till apporten.

Ingela kommer med små tankar och ideér hur jag kan förbättra min del av teamet med hunden och jag försöker att minnas och få det att bli en del av mitt sätt att föra hund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar