onsdag 11 januari 2012

Alla fina barn

Eftersom jag inte ville gratta någon speciell av Geminis barn här för en tag sedan så kände jag att jag ville gå in på HUNDDATA för att kolla in allt fint dom har gjort tillsammans, ägarna och deras hundrar.
Jag kan inget annat säga att det värmer mitt hjärta att se och höra att det går bra och att alla verkar nöjda med sina fyrbenta vänner.

Seamus 
SVCh 
B-prov 1Nkl
Aengus (Harry)
Lydnad LP II
Bruks LKl spår Uppflyttad
B-prov 1HP Nkl
Viltspår godkänt Anlagsprov
Colum(Cool)
B-prov 1Ökl
KKL godkänt
Aoife
B-prov 1HP Ökl
KKL godkänt
Norah
B-prov 1Ekl
KKL godkänt
(startat på A-prov)
Nimh (Vila)
SVCh
B-prov 1Ökl
Bruks spår HKl uppflyttad
Enya (Vilja)
Viltspår godkänt anlagsprov
Lydnad kl1 181p
Bruks spår anlag uppflyttad
B-prov 1Nkl
Keela
KKL godkänt
A-prov ekl 1+2+1cert+2
B-prov Ökl 1

Dom andra två herrarna Bartley (Scott) och Killian hoppas jag förgyller tillvaron i deras hem med diverse roliga påhitt.

Onsdagsträning
Härligt när onsdagen kommer. När jag packar en lättare lunch till mig, plockar med diverse kläder, dummies etc för en hel dag på Lidingö.

Idag kändes nästan som en blåsig tidig vårdag. Solen visade sig på sin bästa sida mellan varven. Blåsten ville också visa vad han gick för och tog i ibland men inte värre än att det var helt ok att träna hundarna.

Vi fortsätter med våra markeringsövningar. Idag fick vi inte säga ett knyst till varandra. Det gällde att minnas var alla fyra apporterna föll och plocka in den som Ingela bestämde att just du skulle ta. Fick du inte in det så skickades en annan hund på den.
För mig är det supernyttigt att memorera apporterna, det är inte alltid det lättaste. Sen att använda sig av vinden, göra tydliga skick och allt annat som ingår när det gäller att handla en hund.

När jag var kastare så lyckades jag med att kasta upp en av mina egna dummies högt upp i en tall. Under lunchen så gick jag, Ulla och Monica ner för att försöka få ned den. Efter ett antal missar fick jag till slut ned den med en annan dummie. Innan jag fick ned den var mina hundar väldigt behjälpiga till att plocka upp dummien och komma in med den, där jag stod på ett picknickbord, för att lämna av den till mig för nya kast. De trodde nog att det här var någon slags ny dummieträning, kul hade dom med snabba inleveringar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar