måndag 9 januari 2012

Snö

 en massa minusgrader och en blå himmel som skymtar fram ibland. Inte en helt fel dag framförallt för att snön ligger bara som ett tunnt, tunnt, tunnt täcke på marken. Alldeles lagom i för min smak.

Klädde på mig värsta vinterkläderna och fick snabbt plocka av mig den varma mössan för att svalka ner kroppen något.

Hundarna och jag tog en promenad i Ursvik där vi körde lite övningar. Gem och Disa var pigga och glada och mycket arbetsvilliga.

Disa ska upp i öppenklass på B-prov i år och när jag traskade i skogen gick jag och funderade lite på det och kom att tänka på att det vore kanske bra att lägga ett litet sök till damerna idag. Så det blev ett litet sök och sen körde jag dirigeringar som vanligt.

Nu är vi alla nöjda med den friska luften, det bra samarbete oss emellan och njuter av fika hemma. Hundarna smaskar på ett gott ben medans jag njuter av ett glas cola med tilltugg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar