lördag 28 januari 2012

Äntligen ledig

en skön känsla varje gång långledigheten börjar.

Lite hund, lite förälder, lite städ, lite sy och sticka, lite träning, lite av varje med andra ord som gör livet underbart bjuder den här veckan på.

Efter år av uppehåll har jag börjat lite smått med att sy, sticka och virka. Är inge duktig på något av det, men det är himla roligt att få använda mina händer och skapa lite i lugnan ro.

Idag promenerade jag med hundarna ner till centrum och till garnaffären. De som jobbar där är duktiga och trevliga så jag lägger gärna ner några extra kronor på deras lilla företag för deras service och vänlighet.
Idag kom jag hem med nya mönster, nya garner och virknålar.

Hundarna som man får ta med in i den lilla butiken ligger snällt och väntar på mig. Kunderna kommer och går och medans jag botaniserar bland mönster, garn, tråd mm mm ligger Gem och Disa helt lugnt och bara är, de lyfter knappt på huvudet när dörren öppnas och stängs.

Så lätt det är att ha hund när dom är på det här viset. Lycka att kunna ta med dom överallt (där de får vara med) och kunna uppföra sig på det här sättet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar