onsdag 18 januari 2012

Onsdag och träning

Jag var lite trött i morse någon timma efter jobbet när jag satte mig i bilen för att åka på hundträningen. Men väl ute på Lidingö så försvann min trötthet.

Den  kyla som var i luften under dagen piggade på hundarna ordentligt.

Gemini jobbade med stor glädje under hennes pass idag, bra fokuserad. Jag blir så himla lycklig av att jobba med henne.
Disa skötte sig exemplariskt också. Jag blir himla glad av att jobba ihop med henne också.

Långa markeringar som blev till dirigeringar. Springa långt och snabbt över ängarna var en höjdare för dogsen. Och för mig att jobba på att minnas nedslagen. Jag är långt från kanon men blir bättre och bättre. Det är ju kul att känna att det inte bara är hundarna som blir duktigare utan även jag själv.

Det börjar bli dags att fundera på vilka prov man ska anmäla sig till under året +  att planera in Searoverträff, Geminiträff, Limmerhultträff mm mm.
Känns spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar