måndag 2 januari 2012

tack för allt 2011

och välkommen 2012.

Hundmässigt har 2011 varit ett ganska lugnt år. Jag och hundarna fortsatte med våra onsdagsträningar på Lidingö. Det känns gott att ha en fast dag i veckan då man får köra igenom hundarna ordentligt.

Annars har vi haft den årliga träffen med Geminis "valpar" som börjar bli stora och göra fanstastiska framsteg.

Jag är glad för fina framgångar. Alla är så duktiga med hundarna och jag är mega imponerad av era färdigheter. Grattis till er alla, vågar inte nämna alla om jag mot förmodan skulle glömma någon. Jag är iallafall glad för er alla.

Vi själva har varit på den årliga Göranträffen på Limmerhult. Det är alltid lika trevligt och roligt på alla sätt och vis.
På Limmerhult med Cinna och Calle i spetsen har jag kunnat ta del av bra träning av och med Guy Bennet och Rita Kökney.

Några WT har vi startat på med hyfsade resultat.
B-proven med Gemini i elitklass är väl inte något jag kan skryta om i år men ett par har vi startat på iallafall och fått lite mer erfarenhet.

I år har vi även haft möjlighet att delta i några jakter tillsammans med ett gäng som är tryggt och juste. Tack för det.

Till slut fick Tess dryga 14 år avsluta sitt liv. Det gör alltid ont när man måste bestämma själv ett datum och visst våndas jag fortfarande ibland MEN jag vet att det var dags. Ett långt liv fick vi tillsammans med den speciella lilla damen. Tack.

Nu välkomnar jag 2012 och hoppas på ett spännande år.

1 kommentar: