söndag 22 maj 2011

2011 års Geminiträff

Precis som förra året valde vi att ha vår Geminiträff på Träskaten i Sörmland.
Vi kan inte få det bättre. Bra boende, fina marker och framförallt en helt otrolig mat som Peter och Jill Raneryd tillagar.
Det är en otrolig lyx att bara kunna koncentrera sig på hundträning och sen komma till dukat bord och njuta av varandras sällskap.


Mats och Norah

I år var det meningen att Calle Ahlsten skulle komma och hålla i träningen, men han var tvungen att ställa in med kort varsel. Sånt händer ibland. Jag gjorde vad jag kunde för att hitta en ersättare men utan något resultat. Nu i slutändan gjorde inte det så mycket för vi fixade en bra helg tillsammand ändå.

Gemini och Disa trötta efter en dags träning

Fredag kväll kom vi inramlande. Jag åkte redan vid 14.00 tiden för att slippa köerna. Ulla och även så Vivi med sin man Thobbe plus Mats var redan på plats.
Marie hamnade i köerna från Stockholm men hann gått och väl till den goda middagen. Skånetjejerna, Annika och Helene kom lagom till middagen. Det är så roligt att det tar sig hela vägen upp hit för att träffas.
Annica nr 2 kom lördag morgon.

Vattenträning, Helene och Harry närmst

Vi är ett ganska ordningsamt glatt gäng. Mycket skratt och prat men aldrig någon som faller ur ramarna. Sånt gillar jag. Alla är uppe tidigt och redo för en dags träning.


Annika i solen

Jag känner mig nöjd med helgen och tror att alla andra också är väldigt nöjda.
Vi har gjort en blandad kompott av övningar.
Lördagen började vi med enkelmarkeringar och utökade med dubbel och trippel.
Vi använde oss sedan av dessa områden till att skicka linjetag .

Marie och Aoife väntar på att få jobba

Vi fortsatte med markeringsarbete från äng in skogen och när vi kände oss nöjda och ätit lunch bytte vi mark och jobbade gick en walk up.
Visst hände det att ett par av hundarna knallade men bättre under träning än tävling.
Gemini tänder till så det räcker och blir över och jag fick tillfälle att jobba med  hennes fotgåendet.
Disa fick inte gå med i linje denna dag utan fick gå själv sen med ett par skjutapporter.

Nu hoppas jag att jag får hundarna rätt
från vänster; Vila, Cool, Vilja, Keela, Aoife, mamma Gemini, Harry och Norah

och här med respektive ägare
Vivi & Vila, Annica & Cool, Ulla & Vilja, Annika & Keela,
 Marie & Aoife, Gemini, Helene & Harry, Mats & Norah
Thobbe, Vivi och Annica m Cool

Efter ännu en hysterisk kväll med Mats i centrum berättande sina tokiga upplevelser somnade vi nog alla gott.

Söndagen ägnade vi nästan enbart år vattenarbete.
Jill och Peter har bådee båt och små "öar" som man kan läggar ut vattnet och lägga ett par dummies på. Jättenyttig för många våra hundar som aldrig hade provat på det förut.

Gem och Disa fick åka med i båten som Mats rodde i blåsten. En dummie hade flytit iväg en bra bit in mot vassen och jag fick tillfälle att låta Gemini apportera från båten vilket hon gjorde utan några som helst problem. Bästate Gemini.

Annica och Cool


Marie och Aoife

Prinsessa på stubbe - Keela

Tack Jill och Peter för att vi får vara hos er.
Tack alla Geminibarnägare för att jag (inte för att jag bestämde) kunde få bättre valpköpare. För att ni kommer varje år och för hur himla trevliga ni är allihopa. Guld är ni värda.

Om inte förr så syns vi nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar