onsdag 11 maj 2011

Lidingöträning

Bildfattigt är det i min blogg. Jag tänker att jag ska ta med kameran när jag åker och tränar men jag har en förmåga att låta den hänga kvar hemma.

Efter förra veckans regniga onsdag så bjöd denna onsdag upp till något helt annat. Soligt och varmt. Ljuvligt.

De senaste onsdagarna har vi hållit oss nere vid vattnet. De tidigare onsdagarna (förutom förra) så har vi jobbat med diverse markeringsövnigar blandat med dirigeringar.

Idag delade vi upp oss tre och tre. Gem, Donna (Ulla) och Lava (Monica) började vid vattnet med tennisbollar som apporter. Sen när vi var klara fortsatte vi med ett sök för hundarna. Gemini är så skön nu, på sitt allra roligaste träningshumör. Jag blir så glad över att få träna tillsammans med henne.

I Disas grupp var vi bara tre stycken idag. Disa, Nikki (ColaLena) och Bess (Ulla).
Ladde till tänderna var de. Efter att ha suttit och tittat på medans de äldre hundarna tränades så var lyckan total när de var deras tur. Man kunde inte låta bli att skratta.

Vi jobbade med stadgan vid vattnet och de som var mest benägna till att knalla coolade ner sig vartefter.
Mestadels markeringsarbete men det var inslag av dirigeringsarbete också.

Igen så är det jag som får påminnelser av Ingela hur jag kan förbättra mitt sätt att föra hund. Jag lovar jag försöker tänka på det och arbeta därefter men ibland faller jag tillbaka i min otydlighet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar