onsdag 25 maj 2011

Onsdagsträning

Tänkte jag skulle vara lite effektiv när jag kom hem från träningen idag men icke. Både hundarna och jag var trötta. Jag satte på en film och hundarna la sig under min stol och där blev vi kvar ett tag.

Lite tur hade vi idag. Ca en halvtimme efter vi kom hem öppnade sig himlen och det öste ner regn. Eftersom jag har varit lite frussen under dagen så var jag extra tacksam över att jag klarade mig från vätan.

Idag har vi fått markeringar kastade med Chuckit och tennisboll + flera dirigeringar utlagda. Bollarna skulle in på en gång men dummies skulle ligga kvar för att hämtas in när alla var utkastade. Vi i turordning och fick välja vilken dummie vi ville ha in.

Bra träning för både oss och hundarna.

Jag är nöjd med Geminis arbete, tycker att jag fick bra linjer + att hon lyssnade bra på pipan.

Disa gjorde också ett bra jobb, duktiga på att markera och även duktig på linjer och att ta signaler när det behövdes. Jag märkte dock att hon var lite trött mot slutet, men hon kämpade på med en positiv attityd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar