lördag 21 augusti 2010

Kybacka och mocktrailträning

Bra när man är på landet, då är det inte allt för långt upp till Reine och Marie Hansson utanför Valbo.

Jag min tidsoptimist sa till mannen att jag kör nog upp på en ca ½ timme. Han höll inte med mig så jag fick starta lite tidigare och sen ha en tung högerfot på gaspedalen. I farten så missade jag förstås en avfart och svor för mig själv men det var bara att köra tillbaka och komma några minuter försent. Glad var jag att de inte hade börjat än - det är inte trevligt för de som fixar saker när deltagarna är sena.

Mocktrailsträning körde vi idag och det var några kända ansikten, flera flatmänniskor. Den som gjorde mig allra gladast var Pirjo. Pirjo lärde jag känna för en 10 år sen då vi hade valp från samma kull. Javas kull. Hennes Soya levde fortfarande och det var kul att höra.

Det var en riktigt rolig träning och man fick bekänna färg såsom förare och diciplinen man hade på sin hund.

Jag gjorde två dundertabbar själv. En markering som var längre än jag trodde. Gemini var på rätt väg men jag var envis och höll henne kortare och hon lydde. En annan var ännu en markering, en dubbel denna gång. De låg relativt nära varann och den först kastade skulle in. Jag tappade henne och sen körde hon eget race för hon siktade in sig på den sist kastade, som hon fann.

Så himla nyttig detta var för mig. Sen behöver linjerna bli bättre naturligtvis. Kul var det iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar