onsdag 25 augusti 2010

onsdagsträning och regn

Det var strålande väder på morgonen och ett tag tänkte jag bara fara iväg med gympadojjor och nån tröja men mindes snabbt att meterologerna hade nämnt om att regnet skulle komma senare på dagen. Och visst kom det och då är man glad att man har stövlar och regäla regnkläder med sig.

Det har varit en bra dag. Nu känner jag mig ganska slut i huvudet för även vi förare får träna vårt huvud och vara med hela tiden på Ingelas träningar.

Idag körde vi sök och trippelmarkeringar med Geminigruppen och alla moment runt om detta. Var har jag hunden under fotgåendet, var tittar jag mm mm.

Det jag gladdes allra mest med Gemini idag var söket. Hon arbetade jättefint och med stor glädje.
Vi behöver träna upp trippelminnet lite mer men det kändes ok. Det roliga är att se utvecklingen vi gör tillsammans.

Disa och hennes grupp fick två halvknepiga enkelmarkeringar var och då var hon på hugget
sen fick de jobba på fotgående i eländig terräng, upp och ner över stock och sten för att sen få någon enstaka markering.

Det här tröttade ut henne märkte jag, sista apporten var hon inte alls lika "på". Nyttig träning för oss alla....jag blir också ganska slut i huvudet måste tilläggas.

1 kommentar:

  1. Klart du är bra på sök ungen min, det är ju det underbaraste som finns =) // Farsan

    SvaraRadera