måndag 16 augusti 2010

Tillbaka från Gagnef

Jag hade lite "ångest" veckan innan jag skulle till Skinners Cup i Gagnef, Dalarna. Inför varje station så knöt det till i magen men när jag väl körde Gemini så kändes det roligt.

En del skulle nog säga att dom inte hade varit nöjda med det resultat som jag fick i helgen men JAG är supernöjd med våran insats. Visst fick jag blåsa och styra, men Gemini var hörsam och laddad inför varje uppgift.

På lördagen skrapade vi ihop 73 poäng (16,16,4,18,19) och på söndagen 59 (3,16,12,12,16) i elitklass.

Rutorna var roliga. Uppläggen bra. Där det hade varit en dirigering ena dagen hade de ändrat till markeringar till andra dagen och vice versa, eller vid vattendirigering fick man ändra sändposition med en annan sorts störning än dagen innan.

Trevliga domare som dömde Laura Hill och Jane Fairclough från England, Ronald van der Hull från Holland och Janne och Birgitta Staflund från djupaste Småland.

Alla bakom tävlingen, arrangörerna, funktionärerna, märkägarna mm som sett till att alla har kunnat starta har måste man alltid vara tacksam till.

Mina reskamrater var Ulla W och Pia B. Glad att få åka och dela boende med dom under dagar två.

Reultat kan du finna på den här länken http://2dagars.gundogs.se/startsidan.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar